Sony α SLT-A65 + DT 18-55mm zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 21 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony α SLT-A65 + DT 18-55mm zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Ronald203 04-09-2014

Ooit gestart met een Minolta digitale camera en via de Konica Minolta A200 en een Sony SLT-A55, gekozen voor de SLT-A65VL. Wat opvalt is de snelheid van de camera, zowel de electronica als de sluiter reageren direct. De bediening is logisch en op vele punten aan te passen aan de eigen wensen (dat kan voor sommigen te veel zijn). Het display (kantelbaar) geeft vele instellingen weer (ook in te stellen) en is duidelijk afleesbaar, ook met veel licht. Daarnaast is de electronische zoeker zeer geschikt om de belichting te beoordelen bij veel licht. Andere plussen: ingebouwde GPS, beeldstabilisatie in de body, compact formaat van de body. Al met al ben ik een zeer tevreden gebruiker! Sony ga zo door.

Lisanne91 01-09-2014

Mooie camera. Duurde bij mij wel even voordat ik wist waar elk knopje voor was maar dat is bij elk nieuw apparaat denk ik. Bij elk fotoprogramma wordt heel netjes in het scherm aangegeven wat je er mee kan doen. Maar ook als ze zelf handmatig fotografeert is dit heel gemakkelijk in te stellen. Ik ben er erg tevreden mee!

MK69 27-08-2014

Top prijs kwaliteit verhouding waar de "gerenommeerde" fotocamera-merken buikpijn van krijgen. Super foto's.

Jaap1957 27-08-2014

Is een prettig in de hand liggende Camera die heel snel scherp stelt zeker bij actie foto's en op automaat
Daar bij zijn er heel veel mogelijkheden om met handmatige instellingen bijzondere foto's te maken dit vergt wel wat oefening
maar zo ver ben ik heel tevreden met de camera

Paul1972oktober 19-08-2014

Top toestel, zeer gebruiksvriendelijk en prima kwaliteit foto's.
Er kunnen zelfs prachtige filmpjes mee gemaakt worden.

Rp van der veen 01-08-2014

Mijn oude sony alpha was aan vervanging toe een a350 2008.
En zag de sony alpha a65.
Was gelijk weer verliefd.
wat een top toestel.
Er zijn al veel foto's mee gemaakt.

Hidde87 27-07-2014

De kwaliteit van de foto's zijn erg goed. Er zitten diverse mogelijkheden op de camera zoals panaroma en 3D mogelijkheid. Voor iedere gelegenheid is er een mogelijkheid om de beste foto te maken. Na het doorlezen van de handleiding is het gebruiksgemak ook eenvoudig. Voor een beginnend fotograaf zijn sommige functies nog even wennen. Vormgeving en degelijkheid zijn prima. Al met al een goede camera waar uk zeer tevreden over ben.

Marianne Jongeneel-v.d.Kloet 25-07-2014

Ik was op zoek naar een camera die prachtige foto's en HD films kan maken.
Op aanraden van mijn favoriete verkoper die mij al vaker een goed advies gegeven heeft ben ik op de Sony A65 uitgekomen. Ik ben nog steeds bezig alle mogelijkheden te ontdekken van deze camera. Luchtopnames, zonsondergangen, strandfoto's , watersport en foto's van huisdieren zijn stuk voor stuk prachtig en super scherp. De camera werkt eenvoudig, ligt lekker in de hand en ziet er goed uit. Ik ben best mooie foto's gewend, maar de foto's gemaakt met deze camera zijn geweldig!!!

Wandelen 25-07-2014

Dit is mijn eerste spiegelreflex camera en heb me goed laten informeren. De keuze voor Sony kwam mede doordat de verkoper zei dat de foto´s kwalitatief uitsteken boven andere camera´s! De foto´s die je ermee kan maken zijn super! Elke keer weer verbaas ik me over hoe mooi en scherp ze zijn.
Mogelijkheden te over met deze camera, maar het vergt wel enige oefening om snel het juiste programma te kiezen. Camera ligt goed in de hand, mijn inziens niet te zwaar.
Sinds kort een draagtas van Sony in mijn bezit en dat is wel echt een belangrijke toevoeging.
Ik ben heel erg blij met deze camera en verwacht wordt dat hoe meer foto´s ermee gemaakt worden en verschillende programma´s/instellingen gebruikt worden, hoe makkelijker en sneller dit op den duur zal gaan.

Pietro 2 02-07-2014

De Sony Alpha - 65Vl heeft mij prettig verrast door de kwaliteit van de gemaakte opnamen.
Het toestel ligt goed in de hand, het heeft heel veel mogelijkheden. Door al die mogelijkheden ben ik nog wel zoekende naar alles wat ik kan doen met de camera.
De kwaliteit staat echter voorop, als je de camera alleen gebruikt voor het maken van foto opnames dan is het gebruiks gemak een stuk groter.
Het is ook fijn dat er gelijk gps data bij de opnames zit.

Ruud-je 24-06-2014

Erg eenvoudig te bedienen toestel met erg veel instel mogelijkheden, en vooral erg snel, ideaal voor actie foto's.
Mijn ervaring met het gebruiks gemak kan ik nog moeilijk beoordelen, ik heb hem nl nog maar 1 maand, maar de eerste indruk is erg positief. De knopjes en het menu zitten erg logisch. De duurzaamheid kan ik dus ook niet beoordelen ivm de tijd dat ik hem heb.

Margotfloor 24-06-2014

Heb deze camera nu een paar maanden en ben er erg blij mee! Het is mijn eerste camera, en voor de starter op het gebied van spiegelreflex camera's is hij heel makkelijk om te gebruiken. Bij elke stand krijg je uitleg op je scherm, waardoor ik meteen goede kwaliteit foto's kon maken, met het effect wat ik verwachtte.

rmeijlink 10-06-2014

De Sony Alpha SLT-A65VL heb ik gekocht ter vervanging van mijn Alpha 100. Wat een geweldige camera deze A65!
Fantastische foto's en mooie filmpjes, iets wat ik met mijn oude camera niet kon en ik echt miste.

Corina Schouten 03-06-2014

Zeer snelle camera met veel opties en maakt mooi foto's.
Had hiervoor een Nikon camera, waardoor het wel even wennen is, maar ben zeker tevreden.

Donja273 22-12-2013

Na jaren een compacte digitale camera te hebben gebruikt, wilde ik overstappen op een spiegelreflexcamera. Mijn keuze is op de Sony Alpha 65 gevallen, voor de goede prijs/kwaliteitsverhouding en specificaties tov. vergelijkbare merken en modellen.
Ik heb hem nu een aantal weken in bezit, en hij bevalt mij zeer goed! Mooie foto's en erg gebruiksvriendelijk, een camera om aan te raden!

Mkalkman 18-12-2012

Mijn dochter had een eerdere versie van de Sony Alpha. Net nadat de garantietermijn voorbij was verzakte de beeldchip, letterlijk, waardoor het zoekerbeeld niet meer overeenkomt met de foto. Waarschijnlijke reparatiekosten volgens Foka Rotterdam ongeveer 250 Euro. Verder zei Foka dat het hier om een bekend probleem van de Alpha's gaat. Tel uit je winst, leuke camera, maar koop liever een degelijker merk.

ro.es 15-08-2012

Vandaag de nieuwe firmware 1.05 geinstalleerd. Firmware upgrade verliep vlekkeloos. Goede support en uitleg op de Sony website. De belangrijkste verbeteringen zijn:

Improvement of response for Auto review
Improvement of response for front dial and rear dial
Improvement of response between power SW operation and power off.
Improvement of AF accuracy for the scene including of light part.

Ik moet zeggen het werkt allemaal weer net iets fijner. Perfect geregeld natuurlijk dat een camera op deze manier ´´up to date´´ kan worden gehouden.

Nu na een aantal dagen de camera in de praktijk te gebruiken wordt ik alleen maar enthousiaster. De autofocus van de A65 stelt razend snel scherp en de instellingen lijken oneindig te zijn. Deze camera is een must om mee te fotograferen en vooral creatief te blijven. Daarbij ligt dit model ook nog eens bijzonder goed in de hand.

Ook complimenten aan Sony waarop het uitgebreide menu van deze Alpha serie in elkaar steekt. De veelheid aan instellingen zijn allemaal overzichtelijk opgesteld waardoor de creativiteit vanzelf bevorderd wordt. Bij iedere instelling komt via het vraagteken een uitleg, soms kort maar soms ook heel gedetailleerd met voorbeelden, ook dat bewijst zijn nut in de praktijk.

De foto kwaliteit is waar het uiteiendelijk allemaal om gaat. Welnu die zal je beslist niet teleurstellen met 24 MP. Hier ga ik nog veel plezier aan beleven.

ro.es 10-08-2012

Over stag gegaan voor de Sony SLT A65V na altijd Nikons te hebben gehad in dit segment. Deze Alpha SLT A65 behaalt overal zeer hoge scores. Kijk maar eens naar dpreview. dpreview.com/reviews/sonyslta65/20 waar de Sony met een Gold award wordt gewaardeerd.

Deze camera is echt Top of the bill! Wat een kwaliteit. Ik dacht dat ik het summum al had bereikt met foto´s maken, deze Sony laat mij in een paar dagen versteld staan van de resultaten en zijn intuitieve bediening. Ik heb al een aantal Sony´s compact cameras gehad uit het hoger segment, en worden ook deze cameras overal geprezen. Overal hoorde ik goed spreken over de Sony Alpha serie cameras in het algemeen, zaken die meewegen om tot aankoop over te gaan. Een reflex koop je niet maandelijks.

Het menu, de gebode informatie en bediening is van hoogstaand niveau. Prijs lag gelijk aan de Alpha SLT 57 bij de mediamarkt vanwege concurrentie?. Een reden des te meer om eerder voor dit model te gaan. Scheelde ruim €100,00.

Eindelijk weer eens echte semi profesionele camera en zoals mijn eerste indruk is, zal deze SLT 65 voor jaren voorlopig mijn favorite camera zijn. Ik zal later nog eens met een update komen.

rhk22463 29-03-2012

Het kleinere broertje van de SLT-A77V biedt dezelfde 24MP sensor en mogelijkheden voor een veel betaalbaardere prijs.
De body is iets compacter en niet van een dure legering zoals de A77. Daarentegen is hij veel goedkoper en mist hij eigenlijk niets voor de enthousiaste amateurfotograaf. De kitlens krijg je er voor een paar tientjes bij en de kwaliteit van de foto's en video's die ik heb gemaakt met deze standaard 18-55mm Lens is verbluffend. Je kunt kiezen voor RAW en/of JPG formaat, waarbij RAW mijn voorkeur heeft. Koop er een snelle SDHC of SDXC kaart bij en een zonnekap+UV lens en je bent klaar om mooie beelden te schieten. Vergeet even de "kenners" die roepen dat alleen Nikon/Canon de betere merken zijn : onzin, dus probeer ze allemaal eens zelf. Deze Sony is een SLT (dus zonder opklappende spiegel) met de beste LiveView die er op dit moment is en bedenk dat de Minolta (door Sony overgenomen) A-mount lenzen die je nog hebt liggen hierop passen.